Mobilegeddon

Paniek in de tent

Wellicht is het u ontgaan … op 21 april is het "Mobilegededdon".
Een afgeleide van Armageddon, de eindtijd, daarna is er niets meer …

Wat is er aan de hand?
Google gaat herindexeren en zal websites die zijn aangepast voor smartphones naar alle grote waarschijnlijkheid een voorkeursbehandeling geven in de ranking.
Wij ondernemers zijn afhankelijk van naamsbekendheid en publiciteit. En Google bepaalt op het internet of we gevonden worden. En dus bezoekers en dus handel.

Het is belangrijk om de nieuwe eisen en de richtlijnen van Google op te volgen.
U kunt met de Google link direct nakijken of uw bedrijfswebsite voldoet aan de mobiele vriendelijkheidstest:

www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly.

Niet geslaagd en wat dan? Een nieuwe website noodzakelijk?
Het antwoord is duidelijk neen.
Een compacte versie van uw website aangepast voor de mobiele versie is voldoende.

De noodzakelijke onderwerpen op de smartphone website zijn "wie zijn we, wat doen we, wat leveren we, hoe kan er contact worden opgenomen". Als we het uitgebreid willen lezen, pakken we immers een tablet of gewoon ouderwets lezen we het op een computerscherm.
Maar, niet alleen een mobiele versie is nodig. Hierbij gelden dezelfde regels als bij een "gewone" website. Voorzien van de juiste codes in de website dient de website te worden aangemeld om een goede ranking te waarborgen. En uiteraard is er nog veel meer …
Maar dat is een aparte industrie geworden om een website hoog te "ranken'".

Een mooie test en beoordeling van Google is ook: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/.

Samenvattend, doorstaat uw site de test en heeft u overal een groen vlakje, dan kunt u erop rekenen dat de website door Google is goedgekeurd en kunt u weer rustig slapen.
Immers, 80% van alle websites wereldwijd komen niet door de test en slagen niet …

Zorg ervoor dat u wel slaagt en laat u vooral niet gek maken door hype die gaat ontstaan, dat een nieuwe zogenaamd responsive website noodzakelijk is.
Op den duur kunt u de stap maken, maar dan in uw eigen tijdsplanning en vernieuwing die dan noodzakelijk is.

Wilt u persoonlijk het uitgebreide verhaal horen?
Bel 010 - 529 00 17 en ik zal u te woord staan om u het echte verhaal te vertellen.
Verkooppraatjes kennen we ondertussen allemaal.

Ferdy (Fer) Rozenberg
Senior partner

The biggest risk is not taking any risk ...
21 jaar webdesign